تمامی شرکت ها و سازمان های جهان لوگو هایی را برای معرفی خود و خدماتی
که ارائه می دهند دارد. بسیاری از آنها در عین سادگی مفهوم زیادی در خود
جای داده اند. در این پست ازبه معرفی مفهوم اصلی تعدادی از این لوگو ها می پردازیم.
Amazon
شاید
نشان سایت آمازون در نگاه اول هیچ مورد پنهانی در خود نداشته باشد، اما
پشت ظاهر ساده این شرکت، رازی نهفته است. به فلشی که زیر کلمه amazon قرار
دارد دقت کنید. این لبخند زیبا در حقیقت حرف a را به z وصل می کند تا با
اعتماد به نفسی خاص به بیننده القا کند که هر چیزی در آمازون پیدا می شود.
Eighty20
Eighty20
موسسه ای در زمینه مشاوره های تجاری است. اکثر افراد با دیدن این لوگو
شاید تصور کنند این لوگو هیچ پیامی را نمی رساند. اما تمام پیام در مربع
های خاکستری و آبی ای است که نقش صفر و یک را بازی می کنند. پس اگر دوباره
به این لوگو نگاه کنید، خواهید دید که ردیف اول ۱۰۱۰۰۰۰ و ردیف دوم ۰۰۱۰۱۰۰
را ساخته اند که اعداد ۸۰ و ۲۰ را به باینری نمایش می دهند.
FedEx
لوگوی
شرکت FedEx را شاید بتوان بهترین نمونه از نشان هایی با مضمون های پنهان
برشمرد. اگر با دقت در این لوگو دقت کنید، متوجه نمادی که بین دو حرف E و x
ساخته شده، خواهید شد. این فلش نشانگر سرعت و دقت است. مهمترین فاکتورهای
شرکتی مانند FedEx.
Toblerone
همانطور
که احتمالاً می دانید، توبلرون یک شرکت شکلات سازی در شهر برن واقع در
سوئیس است. این شهر به «شهر خرس ها» نیز معروف است. بدین ترتیب طراحان نشان
این شرکت حداکثر استفاده را از این شهرت کرده و اگر با دقت به کوهی که در
نماد این شرکت است، نگاه کنید، خرسی در حالت ایستاده خواهید دید.
Sony Vaio
وایو
را که حتماً می شناسید. نامی تجاری که سونی بر لپ تاپ هایش نهاده است. فکر
می کنید در لوگوی وایو پیامی نهان وجود دارد؟ اگر کمی هوشمند باشید،
پاسختان «بله» است.
دو حرف اول Vaio نمایانگر سیگنال های آنالوگ و دو حرف دوم آن که شبیه ۰ و ۱ هستند، سیگنال های دیجیتال را نشان می دهند.
Sun Microsystems
لوگوی
شرکت Sun از شناخته شده ترین نشان های دنیای فناوری است. این نشان را از
هر جهتی که بخوانید، Sun خوانده می شود. طراحی این نشان را پروفسور Vaughan
Pratt از دانشگاه استنفورد انجام داده است.
GreenLabs
این
لوگو درختی معمولی را نشان می دهد که در نگاه اول زیاد هم جالب به نظر نمی
رسد. اما اگر کمی دقت کنید، می توانید برگ های آن را شبیه یک مغز نیز تصور
کنید. بدین ترتیب این لوگو استعداد، هوشمندی و قدرت مشورت و همفکری
کارمندان شرکت را به خوبی القا می کند.
NBC
شبکه
National Broadcasting Company) NBC) یکی از بزرگترین شبکه های تلویزیونی
در آمریکا است. با دقت در نشان رنگارنگ این شبکه احتمالاً طاووسی که در این
نشان وجود دارد تشخیص می دهید. طاووسی با دم شش رنگ که نشان دهنده این است
که این لوگو در شش زمان طراحی و تکمیل شده است. همچنین سر طاووس به سمت
راست اشاره دارد که نمایانگر رو به جلو بودن آن است.
Formula 1
با
اولین نگاه به این لوگو شاید مورد خاصی توجه شما را جلب نکند. اما با کمی
دقت متوجه وجود ۱ بین حرف F و قسمت قرمز رنگ، می شوید. القای حس سرعت در
این لوگو با دقت و ظرافتی خاص انجام شده است.